Merhaba, FC5 kasa Honda Civic için hangi motor seçeneğinin daha iyi olduğunu belirlemek için performans ve sorunsuzluk açısından değerlendirme yapabiliriz.
1.5 VTEC Turbo motor, 182 beygir gücü ve 240 Nm tork üretmektedir. Bu motor genellikle daha sportif sürüş deneyimi sunar ve performans odaklı sürücüler tarafından tercih edilir. Ancak, turbo motorlar genellikle daha fazla bakım gerektirebilir.
1.5 VTEC RS motor da 182 beygir gücü ve 240 Nm tork üretmektedir. RS paketi genellikle estetik ve performans odaklı ekstralar ile gelir. Bu motor da performans açısından benzer özelliklere sahiptir.
1.6 i-DTEC dizel motor ise 120 beygir gücü ve 300 Nm tork üretmektedir. Dizel motorlar genellikle daha iyi yakıt ekonomisi sunar ve daha fazla tork üretirler. Ancak, dizel motorlar genellikle daha ağır ve daha yavaş tepki veren motorlardır.
Şanzıman konusuna gelince, dizel motorun 9 ileri tork konvertörlü şanzımanı daha konforlu bir sürüş sunabilir. Ancak, benzinli motorlardaki şanzımanlar da genellikle sorunsuz çalışmaktadır. Zincir kırma sorunu genellikle düzenli bakım yapılmaması durumunda ortaya çıkabilir, bu nedenle düzenli bakım yapmanız önemlidir.
Sonuç olarak, hangi motoru tercih edeceğinize karar verirken performans ihtiyaçlarınızı, sürüş alışkanlıklarınızı ve bütçenizi göz önünde bulundurmanız önemlidir. Eğer performans ve sportif sürüş deneyimi önemliyse 1.5 VTEC Turbo veya 1.5 VTEC RS motorları tercih edebilirsiniz. Yakıt ekonomisi ve daha fazla tork önemliyse ise 1.6 i-DTEC dizel motoru tercih edebilirsiniz. Şanzıman konusunda ise, düzenli bakım yaparak herhangi bir sorun yaşamamak için önlem alabilirsiniz. Umarım bu bilgiler size yardımcı olur.
Rs ile Turbo aynı şey. Yıl farkı var isim değişti. Sedan değilde Hatchbacklerin şanzımanı daha optimize. Dizel Honda’da iyidir muhakkak ama ben dizeli oldum olası sevmem pis bir düzenek çünkü.
Sedan alacaksanız 2019-2021 arası makyajlı kasa 1.5 Turbo Executive Plus, HB alacaksanız Sport Plus en dolusudur. 1.5 Turboların sedan ve HB’lerin kullanılan şanzıman aynıdır. Turbosuz 1.6 atmosferiklere göre zincir ve şanzıman tanburları daha kalındır. Ayrıca yağ soğutucu vardır. Bu sebeple 1.5 Turbo’larda zincir kırma yok. Aslında 1.6’larda düzgün kullanılırsa, bakımları zamanında yapılırsa problem çıkarmaz.