Norveç Otomobil Federasyonu (NAF), soğuk hava koşullarında elektrikli otomobillerin performansını değerlendiren bir araştırma yayınladı. Elektrikli otomobillerin WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) standartlarına göre belirlenen menzilleri ile gerçek hayatta, soğuk hava koşullarında elde edilen menzilleri arasında farklılıklar bulunuyor. Araştırma, tüm modelleri ayrıntılı bir şekilde analiz ederek hangilerinin soğuk havaya daha dayanıklı olduğunu gözler önünü seriyor.
Soğuk Hava Performansında Lider Modeller
Polestar 3

Polestar 3, WLTP standartlarına göre 560 kilometre menzile sahip. Soğuk havada ise 531 kilometrelik bir menzil sunarak sadece %5 kayıpla lider modellerden biri olarak dikkat çekiyor.
Tesla Model 3

Tesla Model 3, 702 kilometrelik etkileyici WLTP menziline rağmen soğuk havada 531 kilometrelik bir menzil sunuyor. Bu, %24’lük bir kayıp anlamına geliyor.
Porsche Taycan

Porsche Taycan, 592 kilometrelik WLTP menziliyle öne çıkıyor. Soğuk havada ise bu menzil 499 kilometreye düşüyor ve %16’lık bir kayıp yaşanıyor.
Kia EV3

Kia EV3, 590 kilometrelik bir WLTP menziline sahip. Soğuk havadaki menzili ise 499 kilometre olarak hesaplanıyor, bu da %15 kayıp anlamına geliyor.
BYD Tang

BYD Tang, 530 kilometrelik WLTP menziline karşın soğuk havada 482 kilometrelik bir performans sunuyor. %9 kayıp oranı ile soğuk havaya en dayanıklı modeller arasında yer alıyor.
Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron, 616 kilometrelik WLTP menziline sahip. Ancak soğuk havada menzili 481 kilometreye düşüyor ve bu, %22’lük bir kayıp anlamına geliyor.
Daha Fazla Modelin Performansı
- Hongqi EHS7: 540 kilometre WLTP menziline karşın, soğuk havada 452 kilometre menzil (%16 kayıp).
- Volkswagen ID.7 GTX Tourer: 571 kilometrelik WLTP menzili, soğuk havada 440 kilometreye iniyor (%23 kayıp).
- Ford Explorer: 525 kilometre WLTP menzili, soğuk havada 437 kilometre (%17 kayıp).
- BYD Sealion 7: 502 kilometre WLTP menzili, soğuk havada 436 kilometre (%13 kayıp).
- Lotus Emeya: 500 kilometre WLTP menzili, soğuk havada 436 kilometre (%13 kayıp).
- Hyundai Ioniq 5: 546 kilometre WLTP menzili, soğuk havada 436 kilometre (%20 kayıp).
Soğuk Havalarda Daha Fazla Kayıp Yaşayan Modeller
- Xpeng G6 ve Porsche Macan: Her iki model de 550 kilometre civarı WLTP menziline sahip ve soğuk havada menzilleri 429 kilometreye düşüyor (%22 kayıp).
- BMW i5 Touring: 497 kilometre WLTP menzili, soğuk havada 392 kilometreye düşüyor (%21 kayıp).
- Mercedes-Benz G-klasse: 443 kilometrelik WLTP menzili, soğuk havada 381 kilometreye geriliyor (%14 kayıp).
- Peugeot E-3008: 510 kilometrelik WLTP menzili, soğuk havada 347 kilometreye kadar düşüyor ve %32 kayıp ile en yüksek oranda kayıp yaşayan modellerden biri.
- Voyah Dream: 482 kilometrelik WLTP menziline rağmen, soğuk havada 344 kilometreye kadar düşüyor (%29 kayıp).
NAF’ın araştırması, soğuk hava koşullarında elektrikli otomobil tercih ederken dikkat edilmesi gereken önemli farklılıkları ortaya koyuyor. Polestar 3 ve BYD Tang gibi modeller soğuk havaya karşı dayanıklılıklarıyla öne çıkarken, Peugeot E-3008 gibi modellerde kayıp oranı daha yüksek. Elektrikli otomobil kullanıcılarının, yaşadıkları iklim koşullarını göz önünde bulundurarak seçim yapması oldukça önemlidir.